wtorek, 8 maja 2012

Rolada z bitą śmietaną, mascarpone i mandarynkami

Po prostu pycha...
A rolady jak podejrzałam u Pauliny, to nie mogę przestać ich robić :) Każda jest pyszna i wcale nie taka trudna w wykonaniu, a za to dość efektowna. Pasuje i na szczególną okazję jak i zupełnie bez okazji. Zresztą jeśli obawiacie się że coś nie wyjdzie, to u Pauliny znajdziecie również cenne rady.
Ten przepis powstał właśnie na bazie biszkoptu tych kotletowych rolad. A pozostałe rzeczy jak nadzienie, dekoracja to już taka tam improwizacja. Co było do wykorzystania, to akurat się przydało. Bardzo zachęcam Was do eksperymentowania właśnie z roladami :)




Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 1/3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru z wanilią
  • ok. (niecałe) 1/2 szklanki wody




    Nadzienie:


  • 400 g śmietany kremówki 
  • 160 g serka mascarpone
  • 1 1/2 szklanki cukru pudru
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 1 puszka mandarynek


Do dekoracji:
  • niewielka ilość kremu tego samego co wewnątrz
  • kilka cząstek mandarynek
  • wiórki startej na grubych oczkach gorzkiej czekolady
Piekarnik nagrzewamy do 200 st. C.

W tym czasie przygotowujemy biszkopt: Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy je na sztywną pianę. Do piany dodajemy stopniowo cukier i cukier z wanilią , oraz żółtka cały czas ubijając. Następnie dodajemy wodę i jeszcze chwilę ubijamy. Do masy przesiewamy przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenia (proszek nie jest konieczny) i delikatnie łyżką mieszamy by dokładnie połączyła się z masą. 

Ciasto wylewamy na blaszkę ( ja użyłam tej dużej z piekarnika) wyłożoną papierem do pieczenia.
Biszkopt pieczemy ok. 10-15 min. Warto sprawdzić patyczkiem, jak tylko będzie suchy to ciasto wyjmujemy z piekarnika. Trzeba uważać by za mocno nie upiec ciasta, gdyż potem może pękać przy zawijaniu.
Po upieczeniu gorący biszkopt przekładamy na ściereczkę wysypaną cukrem pudrem i delikatnie, pomagając sobie cienkim nożykiem w razie potrzeby zdejmujemy papier. Gorący biszkopt rolujemy razem ze ściereczką i pozostawiamy w ten sposób do zupełnego ostygnięcia.



Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder, cukier waniliowy, dalej ubijając. Następnie dodajemy powoli sok z cytryny, cały czas przy tym miksując, a następnie po łyżce serek mascarpone.


Wystudzoną roladę rozwijamy. Rozprowadzamy na biszkopcie krem. Na końcu który zostaje na zewnątrz kładziemy nieco mniej kremu by nie wypłynął nam przy zwijaniu. Na całej powierzchni rozkładamy cząstki mandarynek.
Zawijamy roladę, układamy ją tak by łączenie znajdowało się od spodu.

Resztą kremu i owocami lub innymi dodatkami dekorujemy roladę.

Roladę odstawiamy do schłodzenia w lodówce na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.


Smacznego :)




Pozdrawiam wiosennie :)



33 komentarze:

  1. Też planuję zrobić roladę ale z truskawkami. Zatem czekam na nie z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika z truskawkami rewelacja :) W sezonie truskawkowym bardzo często u mnie gości :) Na blogu mam akurat kakaową z truskawkami, ale i białą też robiłam i też smakuje świetnie. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Piękna! Ja jednak taka zdolna nie jestem i się nie podejmuję póki co zrobinia rola, chętnie popatrzę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewcia Ty nie jesteś zdolna?? Nieee. Ty jesteś bardzo zdolna. Mówię całkiem serio, rolady wcale nie są takie trudne. Trzeba tylko na ten biszkopt uważać żeby go nie spiec. Może jednak spróbujesz?

      Usuń
  3. Zgadzam się z Tobą, że rolady są efektowne, a przy tym naprawdę proste! Niedługo na moje urodziny też będzie rolada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna ta Twoja rolada! ozdobiłaś ją jak z wystawy w cukierni! :))) ciesze się, że biszkopt kotletowy się sprawdza :D dzięki za miłe słowa, aż mi głupio, że nie zawsze mam czas oglądać wszystkie blogi, w tym Twoje wpisy, ale jest mi bardzo miło :) sciskam i więcej rolad, bo to bardzo wdzięczny temat! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko, więcej rolad powiadasz? Z miłą chęcią :) Niech się tylko owoce sezonowe zaczną :) Dziękuję za miłe słowa.
      Biszkopt Kotletowy jest rewelacyjny :) Zresztą wiesz, ja się jeszcze nie zawiodłam na żadnym Twoim przepisie :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. To nie jest taka tam improwizacja jak skromnie piszesz, to jest już dzieło sztuki kulinarnej.Ta gałązka kwiatu jabłoni mnie po prostu powala! Eh ! Ta wiosna radosna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, nie tam. Dzieła sztuki można pooglądać u dziewczyn które robią np. torty w stylu angielskim :) Ja niestety taka zdolna nie jestem :)
      Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  6. Pysznie się prezentuje;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie wygląda ta rolada!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam rolady, choć sama jeszcze nie odważyłam się zrobić:( muszę to koniecznie nadrobić! Twoja wygląda niezmiernie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maugustynko, koniecznie musisz nadrobić. Warto, bo to wcale nie takie trudne i w sumie nie za bardzo pracochłonne ciasto. A za to ładnie się prezentuje nawet i bez żadnej dekoracji.

      Usuń
  9. Podziwiam Cię, że potrafisz wyczarować takie cuda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinnko, dziękuję za miłe słowa. Ale serio nie jest to strasznie trudne :)

      Usuń
  10. mi w całej cukierniczej, domowej karierze wyszła tylko jedna rolada ....czas wypróbować Paulinowy przepis:) ....bo skoro wychodzą z niego tak cudne rolady, jak Twoja to wart jest wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, bardzo polecam. Myślę że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  11. Wow, pięknie Ci wyszła ta rolada :) Dla mnie to jest coś mistycznego, takie widuję tylko zza szyby w cukierni ;) Nie wiem czy odważylabym się zrobić taką sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko, polecam spróbować, bo warto. Zajrzyj i poczytaj też u Pauliny o tym biszkopcie, no i podejrzyj na filmiku jak ją zawijać. Myślę że się przekonasz że nie taki "diabeł" straszny.

      Usuń
  12. Nigdy nie robiłam rolady ,wydawało mi się że to za bardzo skomplikowane, ale z Twoimi radami chyba się odważę i w weekend spróbuję, oby wyszła choć trochę podobna do Twojej, odkryłam ostatnio w Lidlu śmietanę 30% Milbona, jest super, będzie okazja ją wykorzystać, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marlena, w takim razie trzymam kciuki :)
      Rzadko bywam w Lidlu, ale jak tylko będę miała okazję to kupię tą śmietanę. Dziękuję za namiary :)

      Usuń
  13. O rany, nie dość, że musi być pyszna to jeszcze wygląda cudownie! Ja sobie postawiłam za tegoroczny cel, że w końcu się przełamię i zrobię swoją pierwszą roladę. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszynko na pewno się uda :) Zobaczysz że to wcale nie jest takie trudne na jakie wygląda. Nawet jeśli biszkopt lekko pęknie przy zwijaniu to i tak po schłodzeniu w lodówce da się pokroić. Mi pękła lekko ta brzoskwiniowa, jest gdzieś na blogu. Nic nie było widać. A jak dla gości to wystarczy zrobić dekrację i problem z głowy. Ważne aby nie spiec biszkopta i zrolować go jeszcze na gorąco.

      Usuń
  14. Bardzo ładnie wygląda, narobiłaś mi apetytu na taką roladę:) pozdrawiam!

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu to nie pozostaje nic innego jak upiec taką albo podobną :) Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  15. Wygląda cudownie, ja wciąż nie mam odwagi zabrać się za roladę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Flusso, spróbuj :) Zobaczysz, że serio nie ma się czego obawiać. Trzeba tylko uważać by biszkopt nie spiekł się za bardzo i rolować na gorąco. W wielu przypadkach jak biszkopt się nawet złamie to da radę jeszcze go uratować. Mi właśnie ta rolada pękła przy zwijaniu:
      http://kochamgary.blogspot.com/2011/12/rolada-brzoskwiniowa-miaa-byc.html
      Po dekoracji nic nie było widać, a po schłodzeniu nawet dała się normalnie kroić. Trzymam kciuki za Twoje rolady. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  16. Rolada ta robie juz ktorys raz. Za kazdym razem wychodzi idealna, pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Gdy zostawiasz komentarz jako Anonimowy podpisz się proszę swoim nickiem lub imieniem :) Miło mi będzie Cię poznać.
Coś się nie udało? Napisz koniecznie, postaram się pomóc w rozwiązaniu problemu. Nie warto się zniechęcać :)
Moderuję komentarze ze względu na masowo pojawiające się wpisy osób, których nick linkuje do stron reklamujących różne usługi i komercyjnych. Mój blog to nie darmowa agencja reklamowa, to nie wysypisko śmieci. Komentarze takie nie ujrzą światła dziennego.
Dziękuję i pozdrawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...