niedziela, 20 marca 2011

Blok czekoladowy

Prosty, bardzo szybki i mega słodki deser.
Ale przede wszystkim dla mnie to wspomnienie dzieciństwa :) i chyba to zadecydowało że wpis o nim publikuję jako pierwszy na moim blogu.
Źródła przepisu nie podaję, gdyż był on od zawsze obecny w moim domu. Trudno mi powiedzieć skąd się wziął :)
Polecam ;)




Składniki:
  • 1 kostka margaryny
  • 1/2 szklanki wody
  • 3 łyżeczki kakao
  • 1 niecała szklanka cukru
  • mała saszetka cukru waniliowego
  • około 500 g mleka w proszku
  • 1 paczka herbatników
  • bakalie według upodobania; ja daję orzechy włoskie i rodzynki
Margarynę rozpuszczam w wodzie, dodaję kakao, cukier i cukier waniliowy. Całość doprowadzam do wrzenia, chwilkę gotuję i pozostawiam do ostygnięcia. Następnie dodaję mleko w proszku. Wydaje mi się że zależy to od mleka, ale zwykle nie zużywam całego opakowania 500 g, często zostaje mi około 100g. Dodaję tyle mleka w proszku żeby masa była bardzo, bardzo gęsta. Dobrze mieszam żeby mleko ładnie się połączyło z tą masą kakaową i nie było w środku białych grudek. Na końcu dodaję połamane herbatniki, posiekane orzechy i rodzynki, i mieszam. Masę wkładam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiam do lodówki.

Blok najlepszy do jedzenia jest następnego dnia, kiedy herbatniki zmiękną :)



Przepis dołączam do akcji "Ekspresowo w kuchni":

1 komentarz:

Gdy zostawiasz komentarz jako Anonimowy podpisz się proszę swoim nickiem lub imieniem :) Miło mi będzie Cię poznać.
Coś się nie udało? Napisz koniecznie, postaram się pomóc w rozwiązaniu problemu. Nie warto się zniechęcać :)
Moderuję komentarze ze względu na masowo pojawiające się wpisy osób, których nick linkuje do stron reklamujących różne usługi i komercyjnych. Mój blog to nie darmowa agencja reklamowa, to nie wysypisko śmieci. Komentarze takie nie ujrzą światła dziennego.
Dziękuję i pozdrawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...